۱۳۹۰ مرداد ۱۰, دوشنبه

مرور میکنم تو را از آوار


   
مرور می کنم تو را؛
دوباره شب، ستاره، خون
مرور می کنم تو را؛
دوباره سوگ «سووشون
مرور می کنم تو را؛
!
ستاره ام ، شهاب من
مرور می کنم تو را ؛
ترانه» ام، «ندا» ی من

مرور می کنم تو را؛
با تو تمام می شوم
به سان قطره اشک تو
دوباره آب می شوم
مرور می کنم تو را؛
تو شعر هر شب منی
فکر تو آیین من است
تو پاره ی تن منی
مرور می کنم تو را؛
آن ضربه های نانجیب
دیوانه وارم می کند
زلف پریشانت عجیب!
مرور می کنم تو را؛
غریب بی اثر شدی
آه صدای مادرت
...
ستاره ای! هدر شدی
مرور می کنم تو را ؛
غریب در گور گشته ای
نام و نشانی از تو نیست
...
چه سوت و کور گشته ای
مرور می کنم تو را؛
بغض نفس گیر تو کو؟
تو از کجا آمده ای؟
عکس و صدایی از تو کو؟
مرور می کنم تو را؛
این کار هر شب من است
...
چه دلنشین و سخت بود
این کمترین کار من است


آوا راد
(
آوار)
ادبیات جنبش سبز ایران موسوی میرحسین کروبی خاتمی
انتشار در وبلاگ قبلی   20    فروردین   89